08 октомври 2006

Евро-оптика

Тлябва ли, сега, де си правим реклама пред Европейския Съюз? Въпросът се постави с изключителната намеса на малкия Димитър Стоянов.

Alea jacta est. България вече пресече най-дълбоките води на европейския Рубикон. На политическо ниво - на каквото бе и изказването на г-н Стоянов - рекламата относно самото членуване в ЕС вече не е нужна.

Но това съвсем не означава, че трябва да се излагаме...
* * *
А що се отнася до аргументите за неминуемото ни влизане в ЕС, които имат някаква тежест в старите членки, то може да се каже, че най-жестоките за нас са най-убедителните за тях.

На скоро слушах един нотабил от фондацията "Шуман". Той съвсем накратко опроверга противниците на влизането на България в ЕС:

Жителите на българия са на брой по-малко от половината от жителите на Париж. Вътрешният брутен продукт на тази държава е равен на бюджетния дефицит на един френски департамент. За какво говорим, хора... Защо въобще да се противопоставяме на влизането на тази държавица...

А ние си мислим, че без нас Европа не може. Малко по-скромно, господа...Да не забравяме как ни виждат отдалече. Ако погледът на средния западняк - този, който от януари ще се превърне в официален хомолог на средния българин - въобще стига до нас. А според последните статистики много европейци страдат от късогледство. Малко от тях се интересуват от това, което биха видели, ако си сложат очила.

Няма коментари: